fredag 14 maj 2010

Jag mår rätt

så bra just nu, jag känner mig jämn i min tillvaro.

Jag vet inte om det är min ny medicin som kickat in eller bara önskan om att den ska vara den rätta.

Det är en helt annorlunda medicin än de förra, jag tar fortfarande antidepressiv medicin men har nu också fått en stämningsstabilerande medicin, ett antiepiletikum. Dvs för epilepsi men också för bipolär sjukdom och emotionell störning.

Hoppet om att få en normal tillvaro är enorm, jag kan inget hellre önska än får vara stabil i mitt leverne. Det har pendlat mellan hopp och förtvivlan så länge nu, mest förtvivlan att jag inte orkar mer.

Jag ska förmodligen få gå i ny terapi också, jag har ju länge gått i KBT terapi men nu tycker min läkare att DBT (färdighetsträning) kunde vara något. Klokheten efter all KBT finns, men att applicera den på mig själv är ibland nästintill omöjlig.

Så håll era tummar att det här är det rätta!

16 kommentarer:

Fröken Blund sa...

Härligt att höra att det går åt rätt håll. Och en nära familjemedlem till mig, som oxå lider av borderline, går just DBT och säger att det är svinbra! Tufft som sjutton, men väldigt intressant. Så all lycka till dig!
och sen läste jag om Otto nedan....det där är tufft. det gör ont. Jag lider med dig,men är oxå glad att det gick bra på BUP.
HF till dig, Keep on fighting!

Therese sa...

tack söta du! ja jag hört att DBT ska vara jättejobbigt. här är det i gruppform vilket kan vara lite skrämmande. men vad fanken inget kan vara mer skrämmande än att må så dåligt som jag har mått.♥

Therese sa...

beträffande Otto kände vi att det var bäst att möta Olle i grind. till hösten är det skola på allvar och då går det inte att alltid gå sin egna väg. vi hoppas på det bästa.

Så som livet är sa...

Skönt att höra . Låter ändå som den helt nya medicinen ger effekt på ett bra sätt. Läst lite om DBT, i mitt jobb. Behövde förkorva mig i till ett uppdrag. Spännande. Kanske helt rätt för dig , vilket jag högt Hoppas. Varm KRAM. Du är värd så mycket.

Toril sa...

Håller alla tummar jag har!

Hanna Westergren sa...

Det glittrar om alla små texter du skriver sen ett tag och det gör mig så glad. Stundtals riktigt rörd. Klart det finns hopp! Bra jobbat, som tagit dig igenom det allra värsta som är så fruktansvärt. Beundransvärt är inte att aldrig falla, beundransvärt är att falla och att sedan resa sig. Jag gillar dig skarpt! <3

Linnea sa...

jag älskar dig!!

trotsig sa...

Låter skönt med stabilitet. Kram

Therese sa...

Åh tack för alla fina hejarop! Och Linnea min lilla skruttungen JAG ÄLSKAR DIG också mycket mer än jag någonsin kan säga.♥

havtorndesign sa...

Jag håller även mina tår, för din skull!

Therese sa...

Söta fina Kicki, tack.♥

anna sa...

håller tummarna för dig!

Therese sa...

sötnosar, era fina hejarop glädjer mig så mycket.♥

AprillAprill Johanna sa...

Jag som alla andra håller också tummarna att allt ska lösa sig till det allra bästa. Stor kram till fina du.

Anna sa...

Jag håller tummar och tår för att detta ska bli det bästa för dig. Det låter onekligen som du har kommit en bra bit på väg. Jag hejar på dig! /Anna mitt-emot

Therese sa...

Anna och Johanna, söta ni tack!♥