onsdag 14 april 2010

Just idag

är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida.


Precis som Kentas låttext känner jag mig just idag.

Vissa korta stunder känns livet bra, jag försöker njuta och omfamna det.

Idag har jag varit och
träffat min doktor, min doktor som givit mig diagnosen Bipolär sjukdom. Som enligt faktatexten beskrivs som ett tillstånd i hjärnan som orsakar stora skiftningar i stämningsläge, livsenergi och beteende.

Det känns bra att få en diagnos, att förstå att det inte är fel på mig utan att det finns en anledning. Samtidigt är det skrämmande för det här försvinner inte, det kan lindras och bli bättre med hjälp av medicin och terapi men det går inte att bota.

Jag är lyckligt lottad som har närstående som bryr sig om mitt välbefinnande, med rätt medicin kanske jag nu kan vara mottaglig för denna hjälp. Jag hoppas av hela mitt hjärta att denna nya medicin är nyckeln till lösningen.

6 kommentarer:

Eva Götharson sa...

Gott att höra! Du vet att vi är många som finns för dig oavsett vad!

Kramar

mammaxtre sa...

Håller tummarna för dig och att medicinen är nyckeln till välmående. Ge inte upp min vän i cyberrymden.

Hanna Westergren sa...

Jag tycker också lyckan är kort och försöker fånga den. Skönt att höra att det finns såna stunder av lycka för dig. Jag förstår säkert inte, men jag vill. <3

Toril sa...

Skönt att du får känna dig stark å glad som omväxling...förstår att det måste vara ett helvete ibland...var rädd om dig och njut av stunden..

Anonym sa...

Njut känslan, älskade vän! Grip den inte krampaktigt utan njut bara just nu. Du är så värdefull. Jag försvinner aldrig någonsin från dig. *Kramar, mjuka och varma, Emma*

MammaLena sa...

Underbart! Jag röstar för fler såna dagar!