fredag 12 september 2008

Lonely I am so lonely


Ibland är jag så ensam i mina tankar, mitt beteende och i mitt sätt att vara. Det känns som om det är jag mot resten av världen. Jag önskar att jag kunde vara lite mer som andra och inte alltid behöva gå mot strömmen, det tar så mycket energi och det sårar. Min fråga är dock ska jag behöva kämpa eller är jag ok som jag är-envis, obstinat, ifrågasättande och egensinnig....?Fast om jag kämpar och går emot mitt innersta jag kanske livet blir lättare för mig och min omgivning....och i slutändan blir vi alla lyckligare......

6 kommentarer:

Hanna Westergren sa...

Ja, även där är vi lika i att inte känna sig som alla andra och att det tar mycket energi. Själv målar jag, skriver och uttrycker mig konstnärligt så mycket jag orkar. Ständigt har jag nya idéer. Du och jag är nog "doers". Vi nöjer oss inte med att titta på, gissar jag. Så du är inte ensam!=) Kramar Hanna

Therese sa...

Tack söta Hanna, känns skönt att veta att jag inte är ensam mot världen....
Ha en härlig helg!
Kram kram
T

Eleonor Lilja sa...

Du ska vara stolt över den du är, vi är alla olika och har rätt att vara det! Ändra dig aldrig för någon annas skull, man kan alltid mötas på halva vägen! Skulle alla vara likadana skulle världen inte vara särskilt rolig och då skulle vi heller inte komma framåt! Jag är precis lika strongheaded som du! Kram kram

Therese sa...

Eleonor, tack mitt hjärta!
Det är svårt ibland när man är olika men som du säger mötas på halva vägen är en bra deal!
Ta väl hand om dig och Robert!
Kram kram

Eva Götharson sa...

Just den där känslan att vara annorlunda, den har jag också gått runt med större delen av mitt liv. Men nu vid 30+ och säkert för att jag har det jobb jag har, ser jag det som en gåva. Jag är glad att jag inte är som alla andra. Jag gillar mig själv som den jag är trots mina fel och brister.

Var rädd om dig själv, den du är! Du verkar ha så många runtomkring dig som älskar dig och den omtanke som du visar mig som du aldrig ens har träffat visar verkligen på att du är en fin människa!

Therese sa...

Eva, jag är glad att jag fått förmånen att träffa dig via detta forumet. Jag tycker att du är en härlig människa med sunda tankar och ideér. Jag hoppas att vi snart får möjligheten att träffas irl.
kram kram
T