onsdag 17 september 2008

Elaka häxan....

I morse så kände jag mig som en riktigt elak mamma! Blev så trött på min egna röst som bara tjatade, tjatade och åter tjatade....Våra morgnar är väldigt tidiga kl 06.00 väcks barnen och då är tröttheten enorm! Sedan känns det som om jag få stå med piskan på ryggen för att allt ska hinnas med innan bussen går kl 06.45. Vissa morgnar flyter det på, men det finns undantag och idag var ett sådant. Samvetet var tungt när siste man gått ut genom dörren. Som tur är barn enormt förlåtande och efter ett förlåtsms från samvetstyngda mamma, så var vi alla on speaking terms igen!!!

4 kommentarer:

Eleonor Lilja sa...

Jag har full förståelse för det! Kan inte vara lätt att få iväg allihop på morgonen! Javisst är barn förlåtande och tur är väl det, alla gånger vi skäller och tjatar på dem! Det viktigaste är att visa dem att det är deras beteende man blir arg på och inte dem personligen.Men jag är rätt så säker på att dem vet att deras mamma älskar dem ändå! Tur att ordet förlåt finns! Kramar till er alla

Therese sa...

Tack mitt hjärta, ja ibland blir man tokig och sedan alldeles samvetstyngd.....Förlåt är ett underskattat ord!
Kram kram

Anonym sa...

Ja, suck för sådana dagar. Märkligt att det är ändå dessa undantags och svåra dagar som kan tynga oss mammor i många timmar. Men heja på dig o imorgon är en ny dag.
P.S. idag har jag tänkt på dig, då jag tog bort födelsemärke på kinden. Tänkte på dig o det värmde.
//Julia

Therese sa...

Tack för senast Julia, det var superkul att träffas. Hoppas att allt gick bra idag! Tar lite tid att läka och för äret att smälta in i ansiktet men jag är övertygad om att det kommer att bli jättefint. Kul att du ville titta in på min blogg.
Vi syns!
Kram kram
T