lördag 9 augusti 2008

Vissa val i livet blir inte alltid så lyckade...


Tidigare idag så ramlade min yngste son Otto ner från en stol och blodvite uppstod, hönsmamma som jag är och när det gäller mina avkommor inte särskilt förtjust i att se blod flöda, fick älskade R ta hand om olycksfågeln som vägrade sluta gråta...
Väl vid middagsbordet tyckte R som nu var ganska trött på Ottos gråt att vi skulle ta en isbit för att han inte skulle bli svullen, Otto tyckte att isbit lät kallt och blev ännu mera ledsen.
Här kommer mamma in i bilden, kände empati för min ledsne son och tog fram en kylskåpskall tomat och la över hans svullna läpp och tyckte att jag gjorde en insats i infernot, dock delade min make inte min övertygan om att svullnaden skulle gå ner utan bara skakade på huvudet åt hans rätt så korkade fru. Han fick som vanligt rätt, för på kvällen var läppen fortfarande väldigt svullen och det gick nästan inte att borsta stackars Ottos tänder, så nu har jag lärt mig att kylskåpskalla tomater inte är lika effektiva som isbitar. Härligt att vid 40 års ålder alltid och ständigt lära sig något nytt.

Inga kommentarer: