lördag 9 augusti 2008

Lugna kvällen

Tvättstugan blev om möjligt bättre, inte bra men bättre och det känns ok att åtminstone kunna
stryka en sak från min lista. Listor en av mina stora passioner här i livet, jag gör en lista och känner mig otroligt nöjd för varje sak jag kan stryka, behöver inte vara stora projekt för att en lista ska göras utan kan göras vid alla tillfällen, pröva och jag lovar att tillfredställelsen kommer att inträda. Lördagkväll och denna vecka innebär det mys med barn framför någon komedi med popcorn och godis. Jag lever i en splittrad värld då jag har mina älskade gullungar en vecka och är sedan ensam med min älskade R den andra, i början var det en jobbig upplevelse att inte till 100 % få vara med mina barn, men nu efter några år så har jag vant mig och kan uppskatta att bara få vara vuxen. Jag kan hämta andan och sedan fokusera på att vara en bra mamma( vilket dock inte alltid lyckas). I de bästa av världar skulle jag gärna leva med mina barn alltid, men livet blir inte alltid som man tänkt sig och med handen på hjärtat jag är helt och fullt nöjd med det liv jag idag lever.

Inga kommentarer: