fredag 22 augusti 2008

Tröttare kan ingen vara

Fredag kväll och enligt min mening den mysigaste av alla kvällar, om man inte vore så hemskt trött. Vi har precis avslutat den traditionella fredagsmiddagen med tacos och alla är så mätta och trötta och sitter framför tvn i en slags dvala, oförmögna av att njuta denna fredagskväll....Och tröttast av dem alla är nog gamla mamma som allvarligt funderar på att hitta sängen för att läsa min bok, en sida eller två kanske man hinner med innan ögonen faller ihop.

2 kommentarer:

Eva Götharson sa...

Ja jag gillar också fredag när man har helgen framför sig! Men allt som oftast är man så trött! Er kväll lät väldigt lik vår :-). Tacos här med innan det blev film. Jag hade gärna haft tacos varje fredag för det är väldigt gott, enkelt att fixa till och alla gillar det, men jag har inte fått igenom det ännu!

För en gångs skull så somnade jag inte heller mitt i filmen eftersom den var så bra! Somnade gjorde däremot Fredrik! Ha en bra dag! Kram

Therese sa...

Ja, man önskar att man hade mer energi och kunde mysa hela fredagskvällen. Vi brukar faktiskt varva, varannan fredag tacos och varannan hemmagjord pizza...Jag var skeptisk mot Arn från början(diggar mer drama och romantik...), men tyckte att den var bra och spännande. Vi har också sagt att vi ska se ettan igen innan vi ser den nya.
Jag önskar dig och de dina en härlig lördag i regnet!
Kram kram