lördag 23 augusti 2008

Inspiration


Blev så inspirerad av Evas duktiga morgonpass, att jag trots ett icke helt ok knä ska ge mig ut i elljusspåret som bara ligger några meter från vårt hus, en liten runda på 3 km bör jag väl klara. Är djupt besviken att jag fick hoppa av tjejmilen som går av stapeln nästa söndag, men knät klarar inte 1 mil i dagsläget...Jag får satsa på Göteborgsvarvet 2009 och hoppas på en bättre tid än i år som bara blev 1.56 pga mitt fördömda knä.....(har faktiskt sprungit 21 km på 1:28!!!)

2 kommentarer:

Eva Götharson sa...

Gick det bra att springa? 1 och 28! Jag är mäkta imponerad! Men visst är det trist när det inte är motivation eller tid som sätter käppar i hjulet för att träna utan skador. Jag blev rätt knäckt när jag fick problem med ryggen förra året och inte kunde springa som innan. Nu känns det bra för det mesta, men jag ska inte springa på asfalt på ett tag. Göteborgsvarvet är så långt! Har inte sprungit mer än en mil, men skulle gärna vilja. Hade hemst gärna sprungit tjejmilen! Det kan jag mycket väl tänka mig att springa nästa år. Kram

Therese sa...

Har fortfarande inte kommit ut ännu och nu regnar det småspik!(dålig ursäkt jag vet...)Det är supertråkigt när den mentala viljan finns men när det inte går fysiskt. 21 km är långt men man blir motiverad av allt runt omkring, alla människor som står och hejar på. 10 km är mer humant och mitt mål är att springa tjejmilen nästa år!Vill göra tjejklassikern men tror inte att jag klarar av simningen...kram kram