torsdag 7 augusti 2008

En dinosarie i tomtebolyckan

Äntligen morgon, denna härligt kaotiska tid då allt ska hinnas på väldigt kort tid.
Det spelar ingen roll hur tidigt och hur bra jag än planerar, till slut står jag där och skriker och hejar på så att alla ska hinna till skola, jobb och dagis och ännu en gång känner jag mig som en mindre lyckad mamma som inte gett mina barn en lugn och harmonisk start på dagen....
Som tur verkar dom inte ta alltför stor skada.

Som sagt innan har vi precis köpt hus och här finns massor att göra och det riktigt kliar i mina fingrar, min stora passion i livet (förutom min man och mina barn) är nämligen inredning och jag är redan i mitt huvud helt inne på att måla väggar, lägga nya golv, fixa badrummet och ändra köket.
Tyvärr delar min underbare make inte min passion lika stort, han tycker att vi ska bo in oss och ta det lite lugnt. Det är som att säga till barnen att nu är det julafton, men tyvärr blir det inga julklappar.....
Ni kan förstå min frustration och jag känner mig som en dinosarie som trampat in i tomtebolyckan....
Så min nya taktik är nu att inte säga ett ord om inredning, får i smyg tillfredställa mig med att läsa Elle interiör och allehanda inredningstidningar...blir nog bättre för familjelyckan!

Inga kommentarer: