tisdag 24 augusti 2010

Min son



klättraren, han som gör allt han inte får och lite till. Han som ibland får mig att slita mitt hår och brista i gråt för att jag inte kan hantera honom.

Jag har kanske åkt på en räkmacka med dom tidigare barnen, visst har dom också haft sina utbrott men inte som den här envise lille mannen.

När det är som allra värst vill jag ställa ut honom i skogen så att trollen kan komma och ta tillbaka honom, men sedan när han sover sött i sin säng så vet jag att han är det finaste jag har.

Han säger att han inte vill vara dum och arg, att dumma Otto kommer fram och att han inte kan hjälpa det. Jag tror faktiskt att det är sant, han kan inte hjälpa sina utbrott eller hantera sina känslor.

Åh han är precis som jag, min allra värsta farhåga.

3 kommentarer:

Krickelin sa...

Känner igen det där. Fint att man har de bra stunderna och kan hämta styrka där, annars hade man nog gått av liksom, inte gått av tåget alltså utan brutits av på mitten för man bara kämpar o kämpar så det t o m gör fysiskt ont...Tänker på er och hoppas att sommaren vart fin och att ni har kommit igång fint med skola osv. Ha det gott.

Emma Söderbom sa...

Har en fyraåring som är precis likadan. Oj vad jag har skällt på den stackaren. För att sedan säga förlåt tusen gånger för att han ju är så underbar.

Det känns så hemskt när man blir arg på dem... men vi är bara människor, mammor, som gör så gott vi kan!

Therese sa...

Tack, det är skönt att inte vara ensam. Dock svårt att komma ihåg i stundens hetta...