lördag 1 maj 2010

Att livet ska


vara så svårt och komplicerat.

Är det vi som gör det så med alla våra krav och måsten, var det lättare förr? Nu lockas vi av saker hela tiden, att göra karriär, nytt förhållande för att det gamla går på slentrian, större hus, större bil och resor jorden runt.

Förr vad man kanske mera nöjd med vad man hade, vad vet jag. Vad jag vet är att livet blir så bra som du gör det till, visst stöter vi på hinder och motgångar hela tiden. Ibland så jobbiga att att vår världsbild kanske rasar, men till syvene och sist är det du som bestämmer hur bra du vill må!

Denna sanningen var som en käftsmäll för mig för fem år sedan då jag började min terapi. Va låg det på mig att jag skulle må bra?? Jag som låg på botten och kunde omöjligt se en lösning för att ta mig upp igen.
Men nu vet jag att jag har tankens kraft och förmåga att göra mitt liv så bra som jag vill att det ska bli.

Även om det för det mesta är pissjobbigt och ibland känns omöjligt så kämpar jag varje dag för att min tillvaro ska bli bättre.

Och utan dig vid min sida hade det varit så mycket jobbigare, du är fantastisk som orkar fortsätta att ge när det ibland inte ges tillbaks.

4 kommentarer:

havtorndesign sa...

Ja, det finns mycket att fundera över i livet. Vad ska få ta energi?Dessa tankar virvlar i mitt huvud just nu. Fortsätt med din ärlighet, den gör gott, tror jag. Kram! /Kicki

Hanna Westergren sa...

Jag funderar på ifall inte det skulle kunna vara en hjälp för dig att lära dig avslappningsteknik. På apoteket finns avslappningsband med Uneståhl jag kan rekommendera. Du kommer kunna hitta förmågan att ändra en känsla och söka upp en bra känsla när du behöver, om du tränar en kvart varje dag. Ha en fin dag idag! Kram från Hanna, jag hejar på er!!!

trotsig sa...

Ha en bra dag, synd att vi missade varandra igår. Kram Jessica på Öland

Anonym sa...

Jag avskyr verkligen när jag mår dåligt och folk ger mig råd om "gör si, gör så". Men jag måste ändå instämma med Hanna ovan, avslappningsteknik kanske kan vara nåt att testa. Jag blev hjälpt av att lyssna på Uneståhl när mitt liv var totalt kaos. Och tro mig, avslappningsband är inte på nåt sätt "min grej". Men jag gav mig f-n på att lyssna varje dag, att se det som en träning vare sig jag kände för det eller inte (jag kände aldrig för det *s*). Döm om min förvåning när jag märkte att det påverkade mig i positiv riktning.

Kram!

Sofia