onsdag 10 februari 2010

Det kändes

lite som en baksmälla när jag vaknade i morse... ångest och rädsla för det jag skrev igår om min verklighet. Tankarna har snurrat vilt och jag har gång på gång läst era fina inlägg och det känns banne mig som att jag gjorde rätt.

Bort med all prestige och alla fasader. Det här är jag och jag lider av en psykisk sjukdom. Jag har inget att skämmas för( eller jo det har jag...massor egentligen och det kanske kan bli till ett inlägg vid senare tillfälle om jag är modig nog) men jag är jag, älska mig för den jag är eller låt bli!

Med det menar jag inte att jag ska härja fritt och vara en tyrann, jag kämpar varje dag med mina hjärnspöken och försöker att passa in i livet. Men nu när ni vet så kanske ni lättare kan förstå när jag trampar vid sidan om livets stig.

Och tack min älskade för att du står där vid min sida även i detta beslut om att berätta för världen vilken konstig fru du har. Det är du och jag mot världen - VI.

18 kommentarer:

anna sa...

jag tror också du gjorde rätt. en kram härifrån, fast du har svårt för sådana... :)

Therese sa...

tack, det känns bra i hjärtat.♥

Fröken Blund sa...

Klart du gjorde rätt.
du rockar. tycker jag. ordentligt.
jag är imponerad. och intresserad.
Tänkte faktiskt på dig större delen av dagen igår. att du hade vågat. hur du mår. att du ska få rätt hjälp osv.
och alla har vi många saker i vårt register,som vi skäms över. men skäms inte för din sjukdom. du hade väl aldrig tyckt det var pinigt med diabetes,visst?
och det där är en del av dig. men DU är så mycket mer.
det.kommer.inte.alltid.att.vara.såhär.//High five!

Therese sa...

Jaaa det känns bra, nu när baksmällan väl har lagt sig...men jag var livrädd för mottagandet fast vad kan vara värre än fasaden och lögnen. Jag hoppas på hjälp, bra hjälp som kan få mig på rätt väg. Jag tar inte en dag i taget utan snarare fem minuter och andas. High five min finfina cyberspacevän ♥

Så som livet är sa...

Väx i: att du vågade!!! Du får många runtom i din omgivning som också öppnar sig . Då kan man mötas på ett ÄRLIGT sätt. Du har en make som är stolt över dig!!!
Kärlek på dig! från mig. <3

Therese sa...

Tack söta Åse!

Hanna Westergren sa...

Du är inte konstig, du är underbar från topp till tå! Jag känner inga normala mskor, vi är alla speciella och unika. Heja, heja!

Hanna Westergren sa...

Vet du vad? Dina ord värmer mig, mer än nåt annat. Det var bara jag igen, ville bara säga det. Det är inte du som är tokig, det är världen som är tokig, annars hade du aldrig kännt så här, min vän. "It takes a fool to remain sane..."

Therese sa...

hanna - ♥

havtorndesign sa...

Befriande med människor som är ärliga. Fortsätt på det spåret, way to go.

Therese sa...

tack, jag fortsätter med era heja rop i ryggen!♥

mammaxtre sa...

Hej min vän i cyberreymden,

att skriva av sig kan ibland göra underverk för själen. Att få ur sig något som pockar på kan få en att må bättre.

Man bär med sig det man bär med sig i livet. Alla har vi våra ryggsäckar. Du är betydelsefull glöm aldrig det.

Var rädd om dig.

Therese sa...

tack.♥

Anonym sa...

Jag ringer dig i morgon vännen. :) Puss! / Julia

Eva Götharson sa...

Tycker du gjorde helt rätt i att skriva och berätta! Nu kan du bara vara utan att fundera på hur du ska vara!

Sköt om dig!

Unknown sa...

Söta du <3

Du är klok, modigt och fantastisk! Jag håller med Hanna - vi är alla speciella och unika. Och det är verkligen inget att skämmas för.

Tänk vad många det är som går omkring och mår dåligt utan att berätta. Att låsa in sina känslor gör verkligen inte saken bättre.

Tummen upp för dig min vän!

Kram ;o) //Åsa W

Anna ser dej sa...

Du är modig du. Du skriver så starkt och öppet och fint och känsligt. Jag har inte anat att det fanns där bakom dina fina bilder och kärleksfulla texter. Men, vi har ju alla våra fasader och våra mörker, det vi skäms för, våra rädslor. Du blir så mycket mer när du blottar det, du blir en hel person. Och det finns mycket stöd därute, det märks ju:D Jag hoppas att du snart får en ny läkare som kan hjälpa dig bättre. Men, du kämpar. Och det är det viktigaste. Vet om att det finns mycket kärlek i universum. Här kommer lite från mig, även om vi inte känner varandra och inte har setts på åtminstone 15 år:D Du är fin och stark och modig och jag tror på dig!

Therese sa...

Åsa och Anna mina tacksamhetsord är nästan slut men jag är så glad för era fina ord och eran tro på mig betyder mycket.♥