tisdag 30 juni 2009

Min favorittext

Dom vill lära dig att krypa, att gå i takt.
Dom vill lära dig marschera, att stå givakt.
Stå på rad och klappa händer, för sakens bästa hålla med.
Lära dig hur vinden vänder, för sakens bästa gå på led.

Dom vill lära dig att ljuga, när det tar emot.
Lära dig bocka och att buga, för någon idiot.
Jag vill lära dig att dansa, om det någon gång blir av.
Om jag får nått att säga till om, då skall du dansa på min grav.

Dom vill lära dig att tvivla, på det du tror.
Gå omkring och vara rädd för, din syster och din bror.
Jag vill lära dig att dansa, om det någon gång blir av.
Om jag får nått att säga till om, då skall du dansa på min grav.

Då skall du dansa på min grav.

Då skall du dansa på min grav.

Underbart av Bo Kaspers Orkester.....

9 kommentarer:

Linnea sa...

jag gillar den.
texten är fin.
puss

Therese sa...

japp mitt hjärta lika fin som Håkans?! Puss ♥

Anonym sa...

nja, nästan lika bra.
men håkan slår allt!
han är bäst ♥

Therese sa...

javisst är det så.....not!♥

Eleonor Lilja sa...

Jättefin!

Eva Götharson sa...

Ja den texten är tankvärd! Kram

Krickelin sa...

En av mina favoriter också. Är fortfarande helt tagen av konserten jag var på med dem. Där tillägnade de denna låten till deras barn som satt i turnebussen och spelade tv-spel. Lyssnar ofta på dem, hade dem t om i lurarna när jag sprang Gbg-varvet. kramar till dig och de dina. :)

Therese sa...

Jag älskar Bo Kaspers och har varit på en hel del konserter....tycker alltid att dom levererar bra texter med eftertanke...kram!♥

Hanna Westergren sa...

Så underbar!=)