måndag 22 september 2008

Vilken FEST!

Ja så har man upplevt en fantastisk 100-års fest! I lördags morse begav vi oss spända av förväntan till Stockholm och Folksams 100-års kalas! Tåget upp var en höjdare i sig med mycket skratt och en kändis, Ola Salo satt brevid kollegan Daniel. Han var en av det två stackare som hade bokat biljett i tyst avdelning. Som ni kanske förstår var det allt annat än tyst när vi, ett 40-tal kollegor satt tillsammans.....Av säkerhetsskäl fick vi i syd åka i olika tåg och en del med buss, annars kan jag ju säga att LF varit glada om tåget spårat ut!! Väl framme i Stockholm blev vi hämtade med bussar och slussade till de olika hotell som vi skulle bo på. Vi hade drygt två timmar att göra oss vackra innan vi skulle vidare till själva festen som skulle gå av stapeln i Kista. Ni kan tänka er vilken karavan av bussar det var när 3300 personer som skulle till samma ställe! I Kista var "blåa mattan" utrullad och alla blev välkomna med handskakning innan vi skulle gå in. Kvällen fortsatte med ett fullspäckat schema med värdparet Mark Levengood och Pia Johansson och artister som Sofia Kjellgren, Linda Lampenius, dansgruppen BouncE, gruppen Divine, Jerry Williams, Jill Johnsson, Tomas Ledin och Arvingarna....jag behöver kanske inte säga att tiden rann iväg fort och att vi alla gick lyckliga men trötta hem i natten....(vi behövde inte gå utan fick åka buss tillbaka...) Hade inte plats för min kamera i min lilla aftonväska så därför blev det inga foton, ni får använda er fantasi. Jag kan säga att det var många vackra damer i vackra klänningar och läckra herrar i stiliga kostymer...

3 kommentarer:

Eleonor Lilja sa...

Låter som en kanonkväll! Ja jag såg din nya jacka, superfin! Ellenor verkar helt toppen! Kram kram

Therese sa...

Tack, jackan är fin och superpraktisk, helnöjd med mitt köp!
Festen var helt underbar och ett minne för livet!
Hoppas att du har det bra på Holmen och att du pussar min son lite extra mycket:)
Kramar till hela familjen
T

Eleonor Lilja sa...

Ja det kan jag tänka mig att den blev! Jag trivs jättebra på Holmen, både barngruppen och personalen är helt underbara! Det ska jag försöka göra, om jag får för han, kan ju va lite pinsamt, han är ju stor kille nu :) Kram kram hälsa Reine