måndag 11 augusti 2008

Sorg i hjärtat och träning för hjärnan

Ja så har barnen åkt till pappa i Ramdala och det är blandade känslor, tomt och stor saknad...dock tyst och lite andrum. Med fem barn i åldrarna 5-13 år så är det för mest high life som gäller och det är sällan lugn och ro i huset. Så nu ska jag fokusera på att få så mycket som möjligt i ordning tills dom kommer nästa vecka....
Av de "514" flyttkartonger som fanns från början är det nu bara ett fåtal kvar och det känns helt underbart, vissa saker kommer att få ligga i sina kartonger tills de får en given plats.
Kan säga så här- många familjemedlemmar, många viljor och dom flesta av oss är väldigt strong headed och jag kan väl med handen på hjärtat säga att jag är värst......ingen bra egenskap, jag vet och tro mig jag jobbar hårt med det. Enligt vissa inte tillräckligt hårt och jag kan hålla med om även det så jag ska träna ännu lite hårdare. Någon gång måste man väl ta lärdom eller är det som man säger att det är svårt att lära gamla hundar att sitta.....Nu åter till kartongerna och förhoppningsvis blir det lite målning av fondvägg också.

Inga kommentarer: