tisdag 19 augusti 2008

Nedräkning


Imorgon börjar skolan och jag kan säga att det är på tiden, de små liven är så rastlösa att det mesta som händer här hemma är rent kaotiskt. Man börjar en lek med goda intentioner men det slutar för det mesta i tårar. Jag kan inte tillgodose deras behov och dessutom vill jag hinna med så mycket som möjligt här hemma -en omöjlig ekvation! Men imorgon är det som sagt dags för skola och dagis och jag undrar hur det kommer gå för Otto som inte har varit där sedan mitten av juni. Jag ska med August på hans första dag i åk 1, så älskade R får ta Otto till dagis, det blir antingen kanon eller katastrof, dock är R bättre på att hantera katastrofsituationer än jag....Dagen kommer att gå i målandets tecken har en del kvar...Det krävdes 4 strykningar för att den gröna färgen inte skulle lysa igenom! Linnea var nöjd och glad efter första dagen på nya skolan. Idag och imorgon är det läger i Mörtsjöåsen som gäller för hela högstadiet med disco ikväll, låter underbart mysigt och man önskar nästan att man var tonåring igen....

Inga kommentarer: