tisdag 26 augusti 2008

Köpa tid...

Om det är något jag önskar så är det att köpa tid, jag skulle mer än gärna ha sex timmar extra per dygn, för att hinna med allt jag förutsatt mig....
Nu går ju inte detta så min ödmjuka önskan är att få vara mindre trött kanske jag då kunde orka göra allt jag förutsatt mig. Ni vet själva alla planer man har på morgonen då man går till jobbet, allt känns möjligt, men så fort man satt foten innanför dörren efter en dag på jobbet så är var eviga projekt oövervinnlig. Orken har bokstavligen flugit ut genom dörren och du har inte en chans att hinna ifatt den. Så har ytterligare en dag passerat och inte ett jävla skit har blivit struket på "To do-listan" och det är bara att föra över alla saker till nästa dags lista. Men man lever ju på hoppet så helgen ska bli den tid då alla projekt ska bli gjorda, jovisst är det så.....Fast då måste man ju vila upp sig inför nästa arbetsvecka så tji med projekten den helgen. Jag beundrar verkligen dessa människor som har femton järn i elden och som fullföljer sina To do- listor, undrar vilket uppåttjack dom går på?!Inget jag har hemma i alla fall. Ska nu i alla fall hjälpa älskade R med att flytta en hylla som jag hör han pustar och stönar med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, det blev ingen hjälp med den...
Vart tog hjälpen vägen????

Therese sa...

Förlåt intentionerna var ialla fall goda.....